Το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) παρουσίασε η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει λόγο για «το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη αυτόν τον αιώνα»

Μιλώντας για τη χρηματοδότηση του νέου ΒΟΑΚ, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι θα προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται να υπάρξουν κεφάλαια και από το ΕΣΠΑ.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «μια εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν» και η οποία πρέπει να ρυθμιστεί για «να πάψει η Κρήτη να είναι αναπτυξιακα ακρωτηριασμένη, ενώ αναφέρθηκε στην οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι στην Κρήτη έχουν σημειωθεί πολλά τροχαία δυστυχήματα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του νησιού, να θρηνούν πολλούς νεκρούς.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «η ενιαία χάραξη ήταν μονόδρομος», προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει το έργο, με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές μελέτες.

Όπως είπε, ο νέος ΒΟΑΚ αναμένεται να δημιουργήσει έως και 150.000 νέες θέσεις εργασίας. «Το μεγαλόπνοο οδικό και αναπτυξιακό έργο αναμένεται με την ολοκλήρωσή του να αλλάξει τις μεταφορές, τον Τουρισμό και την ασφάλεια στην Κρήτη».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι μόλις ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ θα συνδέει την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Ο αυτοκινητόδρομος θα φθάνει σε μήκος τα 300 χλμ., με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό να φθάνει τα 2 δισ. ευρώ, αποτελώντας το μεγαλύτερο οδικό έργο που χρηματοδοτεί αυτή τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα ανοίξουν στα τέλη 2022, με το έργο να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στις αρχές του 2024.

Πηγή kathimerini.gr