Παράσταση με… μηνύματα για την Ακαδημία του Λίντο

Ο σχολικός εκφοβισμός στο προσκήνιο.

Το απόγευμα της Παρασκευής (26/05) τα παιδιά της Ακαδημίας του Λίντο παρακολούθησαν μία άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση για ένα πολύ σημαντικό θέμα… Μέσα, έτσι, απ’ αυτό το σπουδαίο έργο τα πιτσιρίκια του συλλόγου πήραν τα μηνύματα τους. Η σχετική ενημέρωση:

«Μία διαφορετική «προπόνηση», είχαν την δυνατότητα να κάνουν οι αθλητές της ακαδημίας μας το απόγευμα της Παρασκευής (26/5), παρακολουθώντας θεατρική παράσταση για τον παιδικό εκφοβισμό.

Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και στις δύο παραστάσεις που πραγματοποιήθηκαν, ενώ και οι γονείς επέλεξαν να τις παρακολουθήσουν. Το Λίντο, ευχαριστεί την ιατρική ομάδα για τη συνεργασία.

Λίγα λόγια για την παράσταση

H Εταιρεία Θεάτρου & Παραστατικών Τεχνών BEHOLD εγκαινιάζει τις θεατρικές δράσεις της για παιδιά και εφήβους με την παράσταση “Η ιστορία του Βίκτωρα και της Μαρίας” σε κείμενο του Τάσου Αγγελόπουλου και σκηνοθεσία Ρίας Μεντηλίδου. Η παράσταση ξεκίνησε τις επισκέψεις της στα σχολεία τον Δεκέμβριο του 2022 και απευθύνεται σε μαθητές/-ήτριες των Δ ́-Στ ́ τάξεων του Δημοτικού και των Α ́-Γ ́ τάξεων Γυμνασίου από σχολικές μονάδες της Κρήτης.

Δύο ηθοποιοί μπαίνουν μέσα στις σχολικές τάξεις, χρησιμοποιούν απλά θεατρικά μέσα, αλλάζοντας συνεχώς ρόλους και μετατρέπουν τη σχολική αίθουσα σε χώρο σκηνικής δράσης. Με βασικούς ήρωες της ιστορίας τον Βίκτωρα και τη Μαρία, αφηγούνται μια ιστορία ενδοσχολικής βίας.

Αναδεικνύουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο γεγονός σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αλλά  και το ρόλο των παρατηρητών απέναντι σε αυτό. Περιεχόμενο και μορφή της παράστασης στοχεύουν στην ενεργή θέαση των μαθητών και μαθητριών και στην εξοικείωσή τους με τους θεατρικούς κώδικες, αφού όλες οι αλλαγές και οι θεατρικές διαδικασίες συμβαίνουν «μπροστά στα μάτια τους».

Στη θέση του Βίκτωρα θα μπορούσε να βρίσκεται κάθε παιδί που πέφτει – ή έχει πέσει – θύμα παρενόχλησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον και στη θέση της Μαρίας ο κάθε συμμαθητής ή συμμαθήτρια που καλείται να πάρει θέση απέναντι στο φαινόμενο αυτό. Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της βίας; Είναι το κλειδί της λύσης ο παρατηρητής; Τι μπορεί να προτείνουν οι ίδιοι οι μαθητές ως λύση;

Η παράσταση διαρκεί 25 λεπτά και παρουσιάζεται μέσα στη σχολική τάξη στα χρονικά πλαίσια μιας διδακτικής ώρας 45’. Μετά το τέλος της παράστασης ακολουθεί θεατροπαιδαγωγική δράση με εμψυχωτές τους δύο ηθοποιούς ή/και ανοιχτή συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
P